رسانه رسمی استاد محمد شجاعی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مدیا منتظر

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

لیست پخش :

تعداد جلسه : 6

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

معرفی اثر

انسان با دو جنبه مادی و معنوی خلق شده، جنبه مادی که گرایش به مادیات دارد مثل گرایش به پول و ثروت، خوراک و پوشاک، ازدواج و تولید مثل. جنبه معنوی انسان گرایش به پرستش و عبادت خداوند دارد. از ابتدای خلقت بین این دو جنبه مادی و معنوی در وجود انسان نزاع و درگیری بوده و هست. علت این نزاع و درگیری حکومت بر سر انسان است. یعنی بخش مادی در تلاش است تا تمام قوای بخش معنوی انسان را در استخدام خود درآورد و او را از هدف خلقت و انس با خالقش غافل کند.
شیطان که دشمن قسم خوردۀ انسان است و قسم خورده بر صراط مستقیم از چهار جهت (جلو، عقب، راست و چپ) به انسان حمله می‌کند، در این نزاع همواره این دو بخشِ وجودِ انسان را به جانِ هم می‌اندازد و از همه اهرم‌هایی که در نفس انسان است برای غلبه بر او کمک می‌گیرد. گرایشات و امیال مادی انسان اهرم‌هایی هستند که اگر در کنترل بخش الهی و معنوی او نباشد به سادگی دستاویز شیطان می‌شود.
میل‌های نفسانی همیشه دستگیرۀ شیطان نیستند و گاه شیطان ما را از طریق عبادات، اعمال نیک و صور مقدس (سمت راست) مورد حمله قرار می‌دهد. یعنی شیطان برای افراد مؤمن و دیندار نیز نقشۀ حمله دارد.
بسیاری از افراد با حرام و گناه فریب شیطان را نمی‌خورند، آنها با صورت‌های مقدس سرخوش و دلگرم شده و در دام شیطان می‌افتند.
کارگاه «شیطان و صور مقدس» ابتدا به توضیح مختصر دربارۀ چرایی وجود شیطان، حملات و علت دشمنی او با انسان پرداخته و سپس اقسام صور مقدسی که در وجود انسان دستاویز شیطان می‌شود را بیان می‌کند. و همچنین پاسخ به این سؤالات که اصلاً ریشه حمله شیطان با صورت‌های مقدس به انسان از کجا نشأت می‌گیرد؟ و چرا شیطان به فریب انسان از طریق گناه بسنده نمی‌کند؟ و امثال این موضوعات که مورد سؤال همه است در این کارگاه شرح داده شده است.

لینک کوتاه :

نظرات کاربران

3 پاسخ

  1. دروس استاد بسیار عالی هست خدا خیر کثیر خدمتشون عنایت کنه

  2. سلام
    سخنان نورانی استاد شجاعی مثل لقمه های نوری که فطری و به درون قلب رسوخ می کنه .🌹🌹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *