رسانه رسمی استاد محمد شجاعی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مدیا منتظر

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

لیست پخش :

تعداد جلسه : 9

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

معرفی اثر

انسان همانند عالم هستی دارای ظاهر و باطن یا به عبارتی دارای صورت و سیرت است. باطن همه انسان‌ها در آغاز سالم است و اغلب شان دوست دارند که در بین مردم وجهه و جایگاه خوبی داشته باشند و برای به دست آوردن چنین جایگاهی تلاش می‌کنند. برخی فکر می‌کنند که این محبوبیت از راه قدرت یا ثروت به دست می‌آید ولی بعد از اینکه به قدرت یا ثروت رسیدند، می‌بینند، محبوبیتی را که توقع داشتند به دست نیاورده‌اند. برخی خیال می‌کنند از راه ظاهر سازی می‌توانند چنین موقعیتی را به دست بیاورند برای همین سعیشان بر این است که با تملق و چاپلوسی و داشتن چهره‌ای بشاش و چرب زبانی و یا تظاهر به عبادت و زهد و… در بین مردم وجهه و آبرویی کسب کنند ولی در عین حال باز هم انتظارشان بر آورده نمی‌شود و به جای اینکه محبوبیتی در بین مردم کسب کنند برعکس مردم نفرت بیشتری از اینان پیدا می‌کنند. علت این است که همه این فعالیت ها جزو کمالات مادی انسان هستند و رسیدن به آن نه تنها ظاهر و باطن انسان را زیبا نمی‌کند بلکه از همه مهمتر فطرت خداجوی انسان نیز به رضایت و سعادت نمی‌رسد. زیرا فطرت حقیقت جو و خداجوی انسان از دورنگی‌ها فراری است و دنبال حقیقت می‌گردد.
برخی امور هستند که باعث می‌شوند چهرۀ باطن آدم زشت شود. از جمله آن‌ها می‌توان به ارتکاب گناهان، توجه به وسوسه‌های شیطان و دوستان شیطان‌صفت، غفلت از آخرت و توجه و تعلق به دنیای زودگذر اشاره کرد.
از نظر قرآن، همه انسان‌ها دچار خسران اند مگر کسانی که باطن انسانی دارند. حال اینکه باطن انسانی چیست؟ و چه نقشی در سرنوشت دنیایی و آخرتی انسان دارد؟ و ملاک داشتن باطن زیبای انسانی و راهکارهای رسیدن به آن چیست؟ سؤالاتی است که پاسخ آنها را در کارگاه «تصویر باطن انسانی» می‌توانید بیابید.

لینک کوتاه :

نظرات کاربران

6 پاسخ

  1. سلام علیکم و رحمةالله، عرض خسته نباشید خدمت تیم حرفه ای منتظر…. خداوند خیرتان دهد….
    مثل همیشه عالی و تأثیرگذار الحمدلله رب العالمین 🌷

    التماس دعای خیر 🌺

  2. باسلام وخداقوت خدمت شماعزیزان :
    مثل همیشه عالی.👌
    انشاالله توفیق خدمت به منتظران امام زمان(عج)،همیشگی وروزافزون باد🤲

  3. سلام و تقدیم احترام وو… همیشه فکر میکنم ای کاش به جای این درسهای به‌درد نخور به بچه‌ها اینها رو یاد می‌دادند چقدر عمرمان رو هدر دادیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *