رسانه رسمی استاد محمد شجاعی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مدیا منتظر

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

لیست پخش :

تعداد جلسه : 3

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

معرفی اثر

خدای متعال دو عنصر ذاتی مهم در وجود انسان قرار داده یکی «حب ذات» یعنی عشق انسان به خودش و دوم «آینده نگری». انسان از آنجا که عاشق خودش هست و خود را دوست دارد، همواره تلاش می‌کند که خوشبخت و سعادتمند باشد و دچار زیان و خسران نگردد. عنصر آینده نگری هم به او کمک می‌کند که مترصد آینده باشد و برایش برنامه‌ریزی کند. کارکردِ درست این دو عنصر، انسان را به سوی موفقیت و خوشبختی سوق می‌دهد.
اما با داشتن عنصر حب ذات و آینده نگری، انسان ها در مرحله‌ای از زندگی دچار پشیمانی می‌شوند و با ای کاش و افسوس می‌گویند کاش آن انتخاب غلط را نمی‌کردم. کاش در رفتارها و ارتباط‌هایم بیشتر دقت می‌کردم. کاش افکارم را مدیریت می‌کردم. این نگرانی و پشیمانی حاصل نشناختن خود، نشناختن خواسته‌ها و آرزوها و مدیریت نکردن این دو عنصر حب ذات و آینده نگری در سمت و سوی درست آن است. چون انسان از آوان جوانی آگاهی و شناختی نسبت به خود نداشته و به دنبال کسبِ آن هم نبوده‌اند، از چنین نیروهای بالقوۀ وجود خود بی‌خبر بوده، در نتیجه در مسیر زندگی با معضلات و شکست‌هایی مواجه شده است.
کارگاه «رشد و تعالی دختران» مجموعۀ از دروس خودشناسی و جایگاه انسان در منحنی خلقت، اصول انسان شناسی مثل اصل «نسبت» و اصل «اصالت تخصص» است و در دل این مباحث شناخت «آینده» و «آینده‌نگری» و نحوۀ درست انتخاب‌ها، رفتار و ارتباط، مدیریت درست آرزوها و … گنجانده شده که برای دختران جوان کاربردی و مهم می‌باشد.

لینک کوتاه :

نظرات کاربران

2 پاسخ

  1. سلام. خداقوت.
    عالی خیلی عالی. موضوع این کارگاه، خیلی عالی بود. زندگی انسان، از یک دید دیگری بررسی شده که البته قبلا این طور جامع و کامل نشنیده بودم. چقدر مباحث استاد شجاعی، دلنشینه. خدا به ایشون عمر باعزت بده. در پناه خدا باشید. یاعلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *