رسانه رسمی استاد محمد شجاعی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مدیا منتظر

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

لیست پخش :

تعداد جلسه : 5

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

معرفی اثر

هدف از خلقت انسان رسیدن به مقام خلیفه الهی است. برای نیل به این هدف خدای متعال روح جاری و ساری در وجود همۀ انسان‌ها را نور محمد و آل محمد (صلی‌الله‌علیه‌وآله) قرار داده و ملاک انسانیت انسان را شبیه شدن به اخلاق الهی شمرده است. خدای متعال هزاران سال قبل از اینکه آدم را خلق کند وجود مقدس و نور حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) را در عرش یعنی در مقر فرماندهی خود آفرید، به‌طوری که حضرت از ابتدای خلقت بشر در مقام فرمانروایی و خلق و تدبیر عالم دخالت دارد. نور حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) همان روح الهی است که در وجود همه انسان‌ها جریان دارد. خشم و رضای او خشم و رضای پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) و خدای متعال می‌باشد که بر عصمت و طهارت او دلالت دارد.
این کوثر فیض بخش، نه تنها مادرِ پدرش که مادر امامت هست و امامان همه شاگرد و تربیت شدۀ اویند. حضرت مهدی (علیه‌السلام) که آخرین امام ما و تربیت شدۀ مکتب مادرش زهراست، می‌فرماید: الگو و اسوۀ‌ نیکوی من دختر فرستادۀ خدا (فاطمه زهرا (سلام‌الله‌علیها)) است.
مادری که مثل اعلی است و در مقام مادری برای همۀ کائنات قرار دارد و اطاعتش بر همه مخلوقات از انبیاء و ملائکه گرفته تا انسان‌ها و انواع مختلف جانداران واجب است، زیرا ایشان در مقام تدبیر و فرمانروایی عالم قرار دارند. او تنها مادری است که آمده تا با ارائه سبک زندگی زیبای الهی‌شان ما را به مقام خلیفه الهی و تخلق به اخلاق الهی برساند. هر چه‌قدر از مقام شامخ حضرت صدیقه طاهره بگوییم کم گفتیم و باز جای صحبت دارد. سیرۀ عملی، مسئلۀ رحمانیت و رحیمیت حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) و رموزی از سبک زندگی الهی‌شان سرفصل‌هایی است که در این کارگاه و به مناسبت میلاد با سعادت ایشان بیان شده است.

لینک کوتاه :

نظرات کاربران

2 پاسخ

  1. ممنون وسپاسگزار از استاد عریز آقای شجاعی
    دبیربازنشسته ای که در اواخر عمرم بامطالب ایشون آشنا شدم وخداراشاکرم که با حقایق ارائه شده ازحانب ایشان ‘ درعملکردم بسیار تاثیرگزاربوده. امسال توفیق حج برایم پیش اومد که صوتی های ما وامام زمان عج الله را در حج گوش کردم که رنگ وبوی خاصی داشت واز خدا وحضرت تمنا کردم که مرا جزءلشکرشان بپذیرند. سلام گرم مرابه ایشان برسانید .اجرکم عندالله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *